M/S FERRY HANKYU.

Byggd 1968 av Hayashikane Shipbuilding & Enginering Co. Ltd., Shimonoseki, Japan.

Varvsnummer. 1111.

Dimensioner. 127,72 x 23,04 x 4,56 m.

Brt/ Dwt. 3726/ 1964.

Efter ombyggnad. Brt/ Nrt/ Dwt. 8326/ 3823/ 2202.

Maskineri. Två 16-cyl, MAN dieslar.

Effekt. 5400 kW.

Knop. 18,3.

Efter ombyggnad. Passagerare. 1200.

Hyttplatser. 304.

Bilar. 400.

Lastmeter. 735.

IMO. 6824202.

Levererades i augusti 1968 till Hankyu Ferry K.K. Shimonoseki, Japan.

1986. Såld till Iolaos Nav Co, Ltd, Limassol, Cypern. Omdöpt till SUN BOAT.

1986 02 08. Ankom Pireus för ombyggnad.

1986. Insatt för Adriatic Ferries mellan Patras - Brindisi.

1987 08. Insatt för Euroferries mellan Insatt mellan Patras - Brindisi. Omdöpt till ARIANE I.

1988. Utchartrad till Hellenic Cypriot Mediterranean Lines (HCML). Insatt mellan Patras - Brindisi - Trieste.

1988. Utchartrad till Tirrenia di Navigazione S.p.A. Neapel, Italien på tre månader. Insatt mellan Livorno - Porto Torres.

1988. Såld till Falcon Maritime Co, Pireus, Grekland. Omdöpt till IERAPETRA. Insatt för Euroferries mellan Pireus - Sitia (Kreta).

1990 06. Såld till Meditteranean Lines, Grekland, Omdöpt till RAFFAELLO. Insatt för Stability Line mellan Patras - Brindisi.

1995 01. Såld till Laird Maritime Ltd, Valletta, Malta. Omdöpt till BRINDISI.

1995. Insatt för Stern Maritime Lines mellan Bari - Igoumenitsa - Cesme.

1995. Insatt för Vergina Ferries mellan Brindisi - Igoumenitsa - Korfu - Patras.

1999. Upplagd i Patras.

1999. Såld på auktion till Starlight Ferries Ltd, Valletta, Malta, Omdöpt till ATHINA I. Insatt för Five Star Lines mellan Grekland - Italien.

2002. Såld till Parmed LLC, Odessa, Ukraina. Omdöpt till PALLADA

2002 02 27. Insatt för Vival Marine mellan Istanbul - Odessa.

2007 05 08. Ankom Alang, Indien på sin sista resa.

M/S FERRY HANKYU.

M/S SUN BOAT.

M/S ARIANE I.

M/S IERAPETRA.

M/S RAFFAELLO.

M/S BRINDISI.

M/S ATHINA I

Tillbaka till Tirrenia.

Tillbaka till Five Star Lines.

© 2021 faktaomfartyg.