M/S ELGAREN.

Byggd 1979 av Mitsubishi Heavy Industries Ltd, Nagasaki, Japan.

Varvsnummer. 1834.

Dimensioner. 216,52 x 32,31 x 10,80 m.

Brt/ Nrt/ Dwt. 21722/ 11752/ 28173.

Maskineri. En 9-cyl, Sulzer-Mitsubishi diesel.

Effekt. 22492 kW.

Knop. 21,0.

Lastmeter. 3480.

KM RN. 12501.

IMO. 7705960.

Systerfartyg. KOLSNAREN.

1978 09 22. Sjösatt.

Levererades 15 februari 1979 till Rederi Ab Transatlantic, Göteborg.

1984 12. Överförd till Rederi Ab Transocean, Göteborg.

1986 11. Överförd till Swedish Liners KB, Göteborg.

1988 04. Såld till Rederi Ab Transatlantic, Göteborg.

1988 06. Såld till Compagnie Générale Maritime et Financiére (CGM) Le Havre, Frankrike.

1988 06 23. Övertagen i Vancouver, Kanada. Omdöpt till CGM RIMBAUD.

1994. Registrerad på ön Kerguelen, hemmahamn Port-aux-Français.

1998 09. Utchartrad till Wallenius Line. Omdöpt till BESS.

1999 11. Såld till Ignazio Messina & Co, S.p.A, Genua, Italien.

1999 12 02. Avgick Zeebrügge. Omdöpt till JOLLY CORALLO.

2011 11. Såld till Indiska upphuggare.

2012 01 30. Ankom Alang, Indien.

202 02 08. Kördes upp på stranden och blev upphuggen av NBM Iron & Steel Tdg, Alang Indien.

M/S ELGAREN.

 

M/S CGM RIMBAUD.

 

M/S JOLLY CORALLO.

Tillbaka till Transatlantic.

Tillbaka till Wallenius.

Tillbaka till Ignazio Messina.

© 2020 faktaomfartyg.