M/S BAYARD.

Byggd 1975 av Ankerløkken Verft Florø A/S, Florø, Norge.

Varvsnummer. 99.

Dimensioner. 136,91 x 21,04 x 7,00 m.

Efter ombyggnad. 167,52 x 21,04 x 7,01 m.

Brt/ Dwt. 3974/ 5650.

Efter ombyggnad. Brt/ Dwt. 6113/ 10320.

Maskineri. Två 12-cyl, Pielstick dieslar.

Effekt.  8825 kW.

Knop. 18,5.

Passagerare. 12.

Efter ombyggnad. 154.

Hyttplatser. 12.

Efter ombyggnad. 154.

Efter ombyggnad. Lastmeter. 1724.

IMO. 7382366.

Systerfartyg. BALDUIN. BOHEMUND.

1974 09. Sjösatt.

Levererades i januari 1975 till Fred Olsen & Co, Oslo, Norge. 

1975 01. Insatt i trafik mellan Norge - Europa.

1978. Utchartrad till Tor Line.

1981. Förlängd vid Frederikshavn Værft A/S, Frederikshavn, Danmark.

1981 - 1983. Utchartrad till Tor Line.

1987. Såld till Lloyd Sardegna Compagnia di Navigazione S.r.l., Cagliari, Italien. Omdöpt till ISOLA DELLE STELLE.

1987. Ombyggd med en större hyttavdelning.

1987. Insatt mellan Livorno - Olbia.

2006. Såld till Moby S.p.A. Cagliari, Italien.

2007 04. Omdöpt till LUIGI PA.

2007. Insatt mellan Piombino - Olbia.

2010 09 17. Bröt en brand ut ombord under resa mellan Piombino - Olbia, kunde släckas efter ett tag.

2016 12 29. Såld till Habib Neccar Co, Panama. Omdöpt till HABIB NECCAR.

2017 02. Satt under Komor flagg, hemmahamn Moroni.

2019 07 17. Såld till Black Sea Global Co, Istanbul, Turkiet. Satt under Komor flagg, hemmahamn Moroni. Omdöpt till CENK M.

 M/S BAYARD.

M/S ISOLA DELLE STELLE.

M/S LUIGI PA.

Tillbaka till Fred Olsen.

Tillbaka till Tor RoRo.

Tillbaka till Lloyd Sardegna.

Tillbaka till Moby Lines.

© 2021 faktaomfartyg.