M/S HARRY HJÖRNE.

Byggd 1971 av Boghammar Marin Ab, Lidingö.

Varvsnummer. 1051.

Dimensioner. 27,65 x 5,80 x 1,35 m.

Efter ombyggnad. 27,65 x 5,80 x 1,53 m.

Brt/ Nrt. 45/ 23.

Efter ombyggnad. Brt/ Nrt. 94/ 48.

Maskineri. Två Scania DSI11 dieslar.

Effekt. 368 kW.

Knop. 19,0.

Efter maskinbyte. Två Scania DSI 11 MO1S dieslar.

Effekt. 392 kW.

Knop. 19,0.

Efter maskinbyte. Två Scania DSI 1154M22V dieslar.

Effekt. 538 kW.

Knop. ?.

Efter maskinbyte. Två Volvo Penta D12D-B MH dieslar.

Effekt. 588 kW.

Knop. 20,0.

Passagerare. 196.

RN. 11205.

Levererades 14 april 1971 till AB Göteborg Styrsö Skärgårdstrafik, Göteborg.

1971 05 07. Insatt i trafik på Göteborgs skärgård.

1980 12 30. Såld till Utö Sjötaxi AB, Utö. Omdöpt till MYSING.

1981. Insatt mellan Utö - Årsta Havsbad.

1989. Såld till Ab Smögentrafik, Smögen. Omdöpt till SMÖGENÖ.

1989. Insatt mellan Kungshamn - Hållö.

1989 05 16. Går på grund i Koljö fjord. Drogs loss av KBV 244.

1990 07 04. Får fartyget motorstopp utanför Lysekil och kustbevakningen kommer till undsättning.

1990. Omdöpt till HÅLLÖ.

1991. Såld till Stockholms Södra Skärgårds Samtrafik AB, Stavsnäs. Omdöpt till SJÖSALA AF STAVSNÄS.

1991. Omdöpt till SJÖSAGA.

1996 03 27. Nytt maskineri installeras vid Museikajen, Stockholm. Kommer från M/S SÖDERTÖRN.

2004 04. Maskinbyte vid Ullmek, Säbyviken.

2007. Ombyggd vid Ullmek, Rindö.

2007 06. Åter i trafik.

2009 10 14. Såld till Cascad Rederi Ab, Runmarö.

2014. Utchartrad till Rederi Mälarstaden Ab, Västerås.

2016 03 04. Såld till Rederi Mälarstaden Ab, Västerås.

2016 08 01. Såld till Rederi Ab Ballerina Stockholm. Omdöpt till KUNGSHATT.

2016 08 22 - 2018 08. Insatt mellan Tappström - Klara Mälarstrand.

M/S MYSING.

M/S SMÖGENÖ.

M/S SJÖSALA AV STAVSNÄS.

M/S SJÖSAGA.

M/S KUNGSHATT.

Tillbaka till Styrsöbolaget.

Tillbaka till Utö Sjötaxi Ab.

Tillbaka till Rederi Mälarstaden Ab.

Tillbaka till Rederi Ab Ballerina.

© 2019 faktaomfartyg.