M/S FLANDRIA.

Byggd 1964 av Hatlø Verkstad A/S, Ulsteinvik, Norge.

Varvsnummer. 24.

Dimensioner. 75,65 x 10,62 x 2,58 m.

Brt/ Nrt/ Dwt. 499/ 312/ 1200.

Maskineri. En 8-cyl, Maschinenbau Kiel diesel.

Effekt. 1044 kW.

Knop. 13,0.

RN. 10525.

IMO. 6500105.

Systerfartyg. BRABANTIA. HELENIA. NERLANDIA.

1964 05 27. Sjösatt.

Levererades 15 oktober 1964 till Rederi Ab Broker, Göteborg.

1967 01 17. Såld till Salénrederiet Ab Stockholm (Hemmahamn Göteborg).

1968 12 20. Såld till Peter Böhle, Hamburg, Tyskland.

1971 08 02. Utchartrad till Tor Line. Omdöpt till TOR FLANDRIA.

1972 06. Såld till Det Stavangerske D/S, Stavanger, Norge. Omdöpt till HAUKELI.

1977 04. Såld till p/r Alfred Eide, Bergen, Norge.

1979 12. Omdöpt till LIDROTT.

1981 07. Såld till A/S Næringsutvikling, Oslo, Norge. Omdöpt till IRISH PROVIDER.

1981 07 - 1981 09. Ombyggd till djurtransportfartyg vid Eigerøy Slip & Båtbyggeri, Egersund.

1981 09. Utchartrad till till ett Irländsk företag för transport av av levande djur.

1982 02 03. Såld till Baffin Maritime S.A (Vroon B.V), Panama.

1996 04. Såld till Cadenza Marine Co (Vroon B.V) Manilla, Filippinerna. 

1996 05 01. Avgick Vlissingen mot Filippinerna.

1996 12. Registrerad för Baffin Maritime S.A Manilla, Filippinerna.

1997 03. Såld till Eaga Ship Management Co Inc, General Santos, Filippinerna. Omdöpt till EAGA RAPID TRADER II.

2001. Omdöpt till IRISH PROVIDER.

2001 06 19. Ankom Xinhui, Kina för upphuggning.

M/S FLANDRIA.

Tillbaka till Rederi Ab Götha.

Tillbaka till Salén.

Tillbaka till Tor Line.

© 2017 faktaomfartyg.