M/S ESPRESSO CAMPANIA.

Byggd 1970 av Cant. Nav. "Luigi Orlando", Livorno, Italien.

Varvsnummer. 130.

Dimensioner. 105,31 x 19,51 x 5,09 m.

Brt/ Dwt. 1592/ 2993.

Maskineri. Två 16-cyl, Fiat dieslar.

Effekt. 7999 kW.

Knop. 16,0.

Passagerare. 12.

Hyttplatser. 12.

Lastmeter. 948.

IMO. 6928620.

1969 09 20. Sjösatt. 

Levererades i mars 1970 till Soc. Traghetti del Mediterraneo, PortoTorres, Italien.

1971. Omdöpt till CORRIERE DELL'EST.

1981. Såld till Intercon Overseas Inc., Panama. Omdöpt till TANGO EXPRESS.

1983. Såld till Marsirena Dinamica Armadora S.A., Panama. Omdöpt till GOLDEN GATE

1984 12 07 - 1988. Upplagd i Jacksonville, USA. 

1987. Såld till Billow Shipping Co. Ltd., Limassol, Cypern. Omdöpt till GOLDEN FATE

1989. Såld till Chapala Investment Trust Inc., Grekland. Omdöpt till MARIA S

1990. Utchartrad till Hugo Stinnes, Hamburg, Tyskland. Insatt mellan Tyskland - Storbritannien.

1994. Såld till Herriet Nav. Co. Ltd., Kingstown, Cayman Island. Omdöpt till HERCARRIER.

1995. Såld till Ulusoy Ship Mgt. S.A., Turkiet. Omdöpt till ULUSOY I.

1999. Såld till Olbia Line S.r.l., Italien. Omdöpt till MARINA DI CARRARA.

1999. Insatt mellan Marina di Carrara - Olbia.

1999 12. Utchartrad till Ecolshipping. Insatt mellan Neapel - Palermo.

2002 12. Såld till Turkiska upphuggare.

2002 12 23. Ankom Dortel Ltd, Aliaga, Turkiet för upphuggning.

M/S ESPRESSO CAMPANIA.

M/S CORRIERE DELL'EST

M/S MARIA S.

Tillbaka till övriga fartyg.

© 2014 faktaomfartyg.