M/S ERIMO MARU.

Byggd 1972 av Kanasashi Co. Ltd., Shimizu, Japan.

Varvsnummer. 1015.

Dimensioner. 155,00 x 22,81 x 6,02 m.

Brt/ Dwt. 7836/ 3097.

Efter ombyggnad. Brt/ Nrt/ Dwt. 10164/ 3859/ 3700.

Maskineri. Två MAN-Kawasaki V9V 40/54 dieslar.

Effekt. 14170 kW.

Knop. 18,7.

Passagerare. 761.

Efter ombyggnad. 1800.

Hyttplatser. 140.

Efter ombyggnad. 1008.

Bilar. 300.

Efter ombyggnad. 500.

Lastmeter. 700.

IMO. 7214521.

Systerfartyg. SHIRETOKU MARU.

Levererades 31 juli 1972 till Nippon Enkai Ferry, Tokyo, Japan.

1972 08. Insatt i trafik runt dom Japanska öarna.

1987 06 30. Såld till Minoan Lines, Herakilon, Grekland. Ombyggd vid Perama varvet, Grekland.

1988. Omdöpt till KING MINOS. Under ombyggnads arbetet så bryter det ut en brand på fartyget, som gör att det försenas från varvet.

1988 08. Insatt mellan Patras - Igoumenitsa - Korfu - Ancona.

1992. Insatt mellan Pireus - Heraklion.

2001 06 - 2001 09 23. Insatt mellan Brindisi - Igoumenitsa.

2002 05 10. Såld till King Minos Shipping Co, Ltd, Limassol, Cypern.

2002 05 - 2002 09 30. Insatt för My Way mellan Igoumenitsa - Korfu - Brindisi.

2003 05 - 2003 09. Insatt mellan Igoumenitsa - Korfu - Brindisi.

2003 09 20. Upplagd vid Eleusis Bay, Grekland.

2004 06. Utchartrad till COMANAV, Marocko.

2004 06 23 - 2005 11. Insatt mellan Tanger - Genua. 

2004 11. Upplagd i Perama.

2004 12. Såld till Artura Shipping, Panama. Omdöpt till MAWADDAH

2005. Insatt för Namma Lines.

2006 03. Såld till Namma International Trading, Panama.

2010 08. Överförd till Saudiarabisk flagg, hemmahamn Jeddah.

M/S KING MINOS.

Ombord.

M/S MAWADDAH.

Tillbaka till Minoan Lines.

Tillbaka till Maritime Way.

Tillbaka till COMANAV.

© 2014 faktaomfartyg.