M/S BEACHY HEAD.

Byggd 2003 av Flensburger Schiffsbau Ges., Flensburg, Tyskland.

Varvsnummer. 720.

Dimensioner. 193,00 x 26,00 x 7,40 m

GT/ NT/ DWT. 22900/ 6870/ 13300.

Maskineri. Två MaK 9M43 dieslar.

Effekt. 12600 kW.

Knop. 18,0.

Lastmeter. 2606.

IMO. 9234094.

Systerfartyg. HURST POINT. EDDYSTONE. LONGSTONE. ANVIL POINT. HARTLAND POINT.

2002 06 21. Kölsträckt.

2003 02 07. Sjösatt.

Levereras 17 april till 2003 till Andrew Weir, Ltd, London, England.

2003 04 17. Utchartrad till Transfennica.

2003 04 18. Insatt mellan Lübeck - Hangö - Paldiski.

2006 07 02. Avslutad charter.

2006 07 05. Utchartrad till StoraEnso. Insatt mellan Göteborg - Kotka.

2006 08. Insatt mellan Göteborg - Antwerpen.

2007 03 04. Avgick Göteborg mot Lübeck.

2007 03 06. Utchartrad till Transfennica. Insatt mellan Lübeck - Hangö - Paldiski - Gdynia. 

2009. Utchartrad till Finnlines. Insatt mellan Helsingfors - Århus - Malmö - Halmstad - Wallhamn.

2010 04. Utchartrad till Un RoRo. Insatt mellan Tekirdag - Toulon. 

2012 01. Utchartrad till North Sea RoRo.

2012 01 24. Insatt mellan Göteborg - Killingholme.

2013 03. Avslutad trafik för North Sea RoRo.

2013 03. Uppankrad i Humber.

2013 03. Utchartrad till DFDS Seaways.

2013 03 25. Insatt mellan Marseille - Tunis.

2014 04. Såld till C Bulk NV, Valletta, Malta. Omdöpt till WILLIAMSBORG.

2015 07. Utchartrad till Dannebrog Rederi A/S, Rungsted, Danmark.

2016 01 21. Såld till CLDN Ro-Ro, SA, Napoli, Italien. Omdöpt till MASSIMO MURA.

2016. Insatt i Tirrenia Cargos trafik mellan Livorno - Cagliari.

M/S BEACHY HEAD.

M/S WILLIAMSBORG.

M/S MASSIMO MURA.

Tillbaka till Transfennica.

Tillbaka till Finnlines.

Tillbaka till Und.

Tillbaka till DFDS Seaways.

Tillbaka till Tirrenia.

© 2016 faktaomfartyg.